THE PEANUT BUTTER SOLUTION

UPDATE! Největší psycho dílo v dějinách světové kinematografie konečně ke shlédnutí online.

PEANUT BUTTER SOLUTION

Jsou nás stovky, tisíce, možná miliony. Jako děti či dorost jsme kdysi zasedli k televizní obrazovce a viděli ten FILM. A nikdy jsme nezapoměli.
Pokud jste ve správném věku, tak mnozí z vás máte v hlavě vzpomínky na film o chlapci, kterému vypadaly všechny vlasy. Jejich návrat se sice později dostavil (po použití jakési speciální kůry z burákového másla a much), ale trochu jinak než by chtěl. Vlasy mu totiž začaly růst ohromnou rychlostí (scénu ve větru, nebo stříhání ve škole si jistě pamatujete). Toho se chytl jakýsi malíř, který z nich po únosu chlapce dělal kouzelné štětečky, které prodával a se kterými sám maloval obrazy, do nichž se dá vstoupit. Osobně si pak pamatuji jen nějakou záchranou akci, kterou organizovali vlasáčovi kamarádi v továrně na štětce, kde pracovaly malé děti.
Informace o ději, o tvůrcích, nebo rovnou celý film najdete v odkazech. To není podstatné. Hlavní důvod příspěvku je neuvěřitelný dopad tohoto filmu. Pokud se o nějakém filmu dá říct, že o něm každý slyšel, ale nikdo ho neviděl, tak tohle je přesně naopak. Skoro každý ho viděl, ale nikdy o něm neslyšel. (Nebo ho neviděl a ani o něm neslyšel. Až teď:)

The Peanut Butter Solution je magické dílo. Vždy jsem si myslel, že se jedná o obyčejný film, jehož kousky mi prostě utkvěly v paměti víc než ostatní. To by ale nesměl přijít na scénu internet, kde jsem se dozvěděl, že nejsem sám. Přesně stejné pocity, mají desítky jiných filmových diváků, jejichž názory jsem si přečetl. A co mě opravdu překvalilo byl fakt, že se nejedná o lokální záležitost.
OK... Stejné pocity z filmu bývají časté. Například znechucení u nějakého exploitation nebo uměleckého dramatu. Ale tohle?

Pro ilustraci několik útržků z imdb.com (pokaždé od jiného uživatele!!!):
"Film, který nikdy nedostanete z hlavy"
" Ani nevím jak jsem byl starý, když jsem to viděl, ale ty vzpomínky ve mě zůstaly tak 15-17 let."
"Rozhodně je na tomto filmu něco divného, co mě pronásleduje patnáct let a nevím co to je."
"Konečně, o patnáct let později, mám důkaz, že to nebyla jen nějaká divná noční můra, která se mě držela, ale opravdový film."
"Děsilo mě to po celá léta."
"Myslel jsem, že tento film byl jenom noční můra, kterou jsem měl jako dítě. To vážně existuje?!"
"Nemohu uvěřit, kolik lidí tu trpělo stejnou zkušeností jako já"
"Byl jsem přesvědčený, že to byla jen nějaká příšerná noční můra, jaké jsem míval."
"Konečně jsem došel k tomu, že jsem si to všechno jen nevytvořil v hlavě."

Podobné komentáře naleznete všude, kde je o tomto filmu řeč.

Peanur butter solution

Takže o co vlastně jde??? Je to snad nějaký experiment CIA jak nabourat dětskou psychiku? Podle všeho má jít o fantastickou rodinnou komedii. Ale proč to vyděsilo tolik lidí a zakořenilo v jejich myslích? Snažili se tvůrci o něco víc, než o pouhý příběh pro děti, který není pro děti? Proč mi z těch stovek filmů, které jsem viděl v hlavě zůstala právě tato záležitost? (Pamatuji si samozřejmě víc filmečků, ale tak často mi na povrch nelezou.)
Tohle je rozhodně ten nejtajuplnější film, se kterým jsem se setkal. Moc rád bych přišel na kloub tomu, proč to tak zvláštně působí. Z pohledu dnešního dospělého člověka prý nejde o žádný zázrak. Ale tehdy to dost fungovalo. A v hlavě zůstalo.
Kašlete na Davinčiho Kód... Peanut Butter Solution obsahuje něco mnohem víc, než nějakej podřadnej křesťanskej bulvár. Je tu něco, po čem touží každý pořádný filmový tvůrce.
K čemu být ve všech encyklopediích a učebnicích? Stačí když nasadíte vir do hlavy jedné generace... Stačí když bude vaše dílo fungovat celé roky bez jediného opakování. Postrašit hororem se občas podaří... Ale vyvolávat noční můry rodinnou dobrodružnou komedií? Respect!
Tak jsem si dal po letech tento film znovu, když už mi ho internet tak vnucuje.

RECENZE
plakátDěj: Školák Michael bydlí v domě spolu se svojí sestrou a otcem. Matka je někde na služební cestě, nebo tak něco. Sestra na sebe vzala veškerou odpovědnost za správný chod domácnosti. Dokonce nosí i matčin župan. Otec je rozevlátý malíř, který se snaží uživit rodinu malováním podivných obrazů, o které není moc zájem. Michael má kamaráda, který má ten nejstylovější ohoz v historii dětských filmů. Jdou omrknout polorozbořený dům, kde uhořeli dva bezdomovci. Michael vleze dovnitř a něčeho se vyděsí. Do rána mu vypadají všechny vlasy. Všichni to berou podivně lehce. Otec mu pořídí paruku, ale ta nakonec moc nefunguje. V noci se holohlavec probudí a přistihne v kuchyni duchy, kteří nejsou slyšet, když má člověk zavřené oči. Ti mu dají recept na růst vlasů skládající se z různých hnusných ingrediencí a především z burákového másla. Celý recept je následně otestován. Jenom toho másla je tam přidáno trochu víc, takže vlasy začnou nekontrolovatelně růst, což zapříčiní spoustu různých situací. Jednoho dne Michael zmizí. Je unesen svým učitelem výtvarné výchovy, který unáší děti a nutí je pracovat ve své továrničce na štětce. Rychle rostoucí vlasy jsou skvělým a levným materiálem. Navíc se s nimi dají malovat krásné obrazy, do kterých lze vstoupit...

Moje první setkání s tímto filmem proběhlo kdysi dávno. Narozdíl od ostatních diváků mě to nevyděsilo, ani nepřineslo noční můry. Nikdy jsem si nemyslel, že jde o nějaký sen. Byl to jen film, který mi z nějakých nepochopitelných důvodů utkvěl v hlavě. Ostatní filmy jsem vypustil, ale na tuto záležitost jsem si občas vzpomněl. Hlavně tedy na jednotlivé scény (fotbalový zápas s odtrhnutím paruky, stříhání ve škole, zaplétání vlasů ve větru, továrna, pronásledování dodávky,...).
Po novém shlédnutí je to ještě větší záhada. Film to totiž není vůbec dobrý. Příběh (nápad) samotný docela ujde, ale postavy jsou mizerné. Nikomu nepřijde moc divné, že je Michael najednou holohlavý. Táta ho navíc povzbudí, že to doroste. Také nikdo nemá problém s tím, že mu vlasy rostou neuvěřitelnou rychlostí. Když mu je stylový kamarád ve škole stříhá, je napomenut učitelem, že je to škola a ne kadeřnictví. A co udělá táta, když mu zmizí synek? Je trochu smutný. Jakoby se zatoulala kočka. Jediné pátrání zahájí sestra a stylový kamarád, kteří si jdou náhodou koupit štětec a náhodou narazí na jeden, který vypadá jako z lidských vlasů. Aha!
Ale nebudu na to házet špínu. Jen se chci nějak dobrat k jádru pudla. Je třeba odkrýt to velké tajemství. Tímto by se měli rychle zabývat psychologové, protože jestli ten recept padne do špatných rukou, tak nás někdo může globálně solidně zblbnout. Možná jde jenom o shodu okolností, když se v jednom filmu octlo příliš mnoho bizarností. Ale co když ne. Můžeme si být ještě něčím jistí, když existuje film jako je tento?

WHAT WIKIPEDIA SEZ:
The Peanut Butter Solution, more so than any other film, is well known for it's coincidentally eerie effect on everybody who saw it as a child. The majority of viewers who saw the movie as a child say the exact same thing, which goes something like this: "Oh my god! This movie actually EXISTS? I swore that this was a repeating nightmare I used to have all the time when I was little! I have asked all of my friends about it, and they all told me I must be crazy. Now I know I'm not insane!". The reviews on amazon.com prove this point. This could perhaps be the most mentally scarring children's film ever released.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Peanut_Butter_Solution
http://www.canuxploitation.com/review/pbsolution.html
http://www.csfd.cz/film/109687-peanut-butter-solution-the
http://www.imdb.com/title/tt0089789

http://www.youtube.com/watch?v=I2Cm4Cy3rxs
(trailer)
http://youtube.com/watch?v=ujk-BeYJGac (Celine Dion, klip k filmu)
http://www.movieposter.com/poster/A70-4683
(plakát)
http://www.amazon.com/Peanut-Butter-Solution
(komentáře US)
http://www.amazon.ca/Peanut-Butter-Solution
(komentáře CA)
http://video.google.com/videoplay?docid=-279... (celý film online)

19.04.2008 • rubrika: FILM REC
KOMENTY


[1] kaja (23.06.2007, 23:24:53) neeto není možný
to fakt není možný !!! já do včera myslel že je to moje soukromá noční můra !! sem to řikal kámošovi a on mi řek že to je film...a te´ˇd narazim na toto kde to samý píšou všichni... přeběhl mi mráz po zádech .. autor tohoto textu to vystihl "vir" "test cia" jinak to není možný...co způsobilo takový efekt ..jestli ta scéna jak tam omdlí strachem...nevim ani co ho vyděsilo ..ten film mám v hlavě jen jako noční můru...zdávalo se mi o tom snad x let....no to je psycho...to není ožný


[2] Caiiicek -Mail (30.09.2007, 09:59:26) UFFFF
Co napsat jiného, než že souhlasím s každým slovem...? Nějak jsem si před časem při debatě o bůhví čem, vzpoměl na TEN film o "klukovi co mu rostly vlasy" a zjistil že ho zná každý, bez rozdílu rasy, náboženství, či kulturního zaměření...ale nikdo ho nemá, nepamatuje si jak se jmenoval... Až na mne včera úplnou náhodou v jedné diskuzi vyskočily tři fotky a ve mě by se krve nedořezal. Na první pohled to byl TEN film. Vzpomínky se začaly vracet... Už ho mám doma. Jen titulky mi chybí. Nevíte někdo o nějakých???


[3] Kristýna -Mail - WWW (15.10.2007, 20:58:27) Film
Pamatuju si, jak jsi o tom kdysi psal, ještě za starých časů na lidech.cz. Dle toho, co tady o tom píšeš ty a ostatní, si ten film snad někde seženu... protože to vypadá, že v mých nočním můrách chybí jeden důležitej světovej film...


[4] booly (28.10.2007, 17:28:04) upalme televizi!
upalme televizi!


[5] matej (14.11.2007, 12:33:23)
prosim, nemate nekdo titulky? en nebo cz? diky moc za tipy


[6] znova Kaja (19.11.2007, 23:26:25)
víte co? já si myslím že na člověka v jiném než dětském věku by to nemuselo mít ten samý efekt.. Podle toho mohu klidně soudit že jste ročník jako já cca 84 - 85 je to tak?


[7] ADA (20.11.2007, 18:54:37)
Jo, na dospělé to nefunguje. Duše musí být čistá.


[8] Laura (15.01.2008, 14:51:40)
Myslím, že to není pravda...Já snad po 17 ti letech ten film zkoukla...V práci, večer sama v kanceláři a byla jsem zase hotová.... to co se tady píše...Já si vždy myslela, že to byla jen nějaká neurčitá dětská noční můra...Až teď jsem zjistila, že to byl opravdu film...Prý komedie:-)))))Kdo neviděl, nepochopí....Ale měla jsem ty samé pocity hrůzy, jako tenkrát!!A nebo, že bych nestárla??Uvidíme, jak se mi dnes bude spát:-)


[9] marek wilhalm -Mail - WWW (25.01.2008, 16:42:33) ...
Pridavam sa k vasemu nespocetnemu mnozstvu , woooow minule som sa nahodou uplne nahodou dostal k tejto spomeinke na tento film s kamaratom, tiez mu to tak utkvelo v pamati ako vsetkym vam,a dnes mi poslal odkaz na tento clanok. sranda...


[10] kris (27.03.2008, 21:04:40) titulky neexistujou?
Já chci titulky!!! en cz... nikde nic :/


[11] pol (23.04.2008, 13:02:07) Film prostě
Taky jsem to kdysi viděl a samozřejmě si nepamatoval, jak se to jmenuje a tak, ale věděl jsem, že to je film, kterej jsem kdysi dávno shlídnul. Dokoce se i pamatuju, že jsem tehdy seděl na koberci v obýváku a hrál si při tom s legem. Žádný noční můry, žádný psycha. Akorát divnej film, ze kterýho si pamatuju pár scén, protože byl docela divnej.


[12] Iris -Mail (07.05.2008, 14:02:07) Pamatuju
Díky za článek. Ten film si pamatuje z mojí generace (83-84) každý, stačí nastínit děj (název si pamatuje málokdo) a úplně každý ví o co šlo...Všichni jsme se u toho báli, jedině tento film je opravdu NEZAPOMENUTELNÝ! :)


[13] aznoh (30.07.2008, 12:10:16) nocni mura?:)
kupodivu jsem z tohodle dilka nemel nikdy nic jako NOCNI MURU:) kazdopadne jsem se v uplynulych 20 letech snazil se ho nekde dopidit:) s bratrem i se zenou jsme o nem nejednou hovorili:) vcera jsme ho konecne znovu shlidli - V PRAVDE je az zarazejici jak jsme si to cele pamatovali tolik let:) TO je opravdu ZVLASTNI:)


[14] Jana S. (31.07.2008, 00:31:29) Mno jo
Tu scénu z toho domu, kde mu hrůzou vypadají vlasy, si taky pamatuju celej život. Vlastně jsem docela dlouho přemejšlela nad tím, proč se to stalo, ale vážně mě vyděsil až tenhle článek :) Asi už se na to znovu radši nepodívám :D


[15] Majky (28.08.2008, 00:10:58) Film
Je fakt, že ten film je zvláštní. Viděla jsem ho asi jako 10-11letá. Nikdy jsem potom na něj nijak nemyslela. Ale dneska jsem si ho jen náhodou vybavila. Bavili jsme se s bráchou, já si hrála s vlasy :), a tak jsme se začali bavit o tom, jak kdysi vyráběli z lidských vlasů štětce. (Jak nevinná debata, že?) A vtom mi to naskočilo! Během chvilky jsem bratrovi odvyprávěla hlavní linii toho filmu, až jsem se divila, že nemám výpadky paměti, jako se mi stávalo obvykle třeba při zkouškách u věcí, které jsem se musela naučit. Asi je to tak, že dítě si vše pamatuje jinak, podvědomě a do paměti se to tak vryje dostatečně hluboko. Ale proč si takhle dopodrobna nepamatuju zdaleka všechny filmy? ...


[16] titinka -Mail (10.11.2008, 15:09:31) tyjooo
mazec souhlasím se vším, nějak jsem na ten film zapoměla až jednou jsem narazila někde na nějakou diskuzi a hned jsem si vzpoměla jak mě to kdysi uchvátilo, pamatuju si jak sem na to koukala jako malá dávali to na primě a ráno.. je to fakt zvláštní ..


[17] marinka - WWW (20.12.2008, 20:39:03) fuj
fuj, tak tohle me dostalo, kdyz sem zacla cist prvni odstavec, vybavil se mi film, se kterym jsem mela jako dite dost problemy, pamatuju si ho do dnes, spise jako nocni muru,ale kdyz jsem zjistila, ze se o nem tady pise, udelalo se mi uplne spatne, fuj, tak tohle je masakr, pamatuju si ho jako nakej horor a leta jsme se skoro bala, ze je to vyplod my fantazie, uf, to je na panaka tohle....... a jsemc rocnik 82, no potes koste


[18] pan sláva - WWW (18.01.2009, 00:50:25)
To není možné!!! Už asi rok to řešíme s kámošem. Mysleli jsme si, že jsme snad jediný co ten film viděli když jsme byli malý. Já se snad zblázním. Zažil jsem hroznej šok když jsem zjistil, že ho viděl taky a naše pocity z něj byli přesně takové jako je zde napsáno! Tahle stránka je to to nejpodivnější co jsem mohl v životě najít! Jak je možný že je nás tolik? Měli bysme udělat hromadnej sraz:) rocnik 85


[19] v. -Mail (18.01.2009, 01:08:33)
nevěřil bych, že o tomto filmu ještě někdy uslyším...(hlavně,že ho znovu uvidím) a ani ve snu by mě nenapadlo, že je nás tolik se stejnými pocity !!! to je až děsivý... jsem ročník 85


[20] West -Mail (19.01.2009, 14:19:51)
Jsem další co souhlasí že jako malej (7-8)let jsem ho viděl taky na ČT1 ted ani nechápu jak ho mohli dávat odpoledne jako pohádku, ten den bylo hnusně a pršelo ,byl to pro mě šok, ale vůbec si ho nepamatuju až na tu scénu stim jak se tam něco objevilo, a pak vim že mu vypadali vlasy a začali mu zas rychle růst.. ročník 87


[21] sPaRk -Mail (17.02.2009, 16:51:45)
Přidávám se do řady... je to neuvěřitelný, ten film mi utkvěl do dnes. Nevěřim, že je tohle náhoda, ten film v sobě musí mít něco, co nějak manipuluje s dětskou imaginací. Jako malej jsem toho dost nakoukal a nic jinýho mi nezůstalo tak zakořeněný kdesi hluboko v paměti. Ať už si přečtete komentáře na ČSFD, IMDb, kdekoli... je to všude stejný. Všichni úplně stejně poznamenaný... To je mazec!!!


[22] lukuc (15.03.2009, 23:43:31) děkuji...
asi před 5 lety mi proběhla hlavou jedna scéna z tohoto filmu... pamatoval jsem si že jsem ji viděl... ale vůbec jsem nevěděl jak se to jmenuje, kdo tam hraje, kdy to bylo natočeny atd... a od té doby mě to leží v hlavě a občas si na to vzpomenu... nevím kdy jsem to viděl ale byl jsem ještě poměrně malej... úžasnej film... teď minimálně po 15 letech už vím jak se film jmenuje děkuju moc...


[23] Martin -Mail (13.04.2009, 20:30:01)
Tak to čumím. Tento film jsem viděl a zanechal ve mě taky takové pocity jak zde píšete. Deprese, takový zvláštní ocit. V podstatě jsem si na něj vzpoměl, protože jsem ho měl někde hluboko v hlavě, stejně jakoy některé sny, co se mi zdály jako 8 letýmu, nikdy je nezapomenu.
Ročník 1984


[24] Vika (14.04.2009, 14:16:22)
Človeče, na toto som roky a roky myslela a nikdy som si nespomenula ako sa to volalo alebo čo to vlastne bolo....ale je pravda, že ma to tiež tak nejako vždy strašilo vzadu v hlave... ´88


[25] Linda (07.05.2009, 16:19:49)
Hej lidi,jsem další z vás! Pořád mi ten film vrtal v hlavě-jak se vlastně jmenoval,proč už jsem ho nikdy neviděla,ani o něm neslyšela,i když ho všichni viděli a jak si ho můžu pamatovat,když jsem byla tak malá. Hledám na netu název,že bych se na ten film koukla znova,narazím na tuhle stránku a nevěřím svým očím,kolik lidí má tento film skrytý v hlavě. No řekněte - je tu snad někdo,komu tento film nebo urývky z něj nic neříká? A mimochodem na ročníku zas tak nezáleží,já jsem sice 88,ale moje máti si ho pamatuje taky! Neví někdo, kdy byl natočen?


[26] ADA (07.05.2009, 16:55:11)
Linda: 1985. podívej se na odkazy


[27] djtoko (10.05.2009, 20:43:56)
Jsem ročník 1980. Tento film jsem viděl jako malej kluk. Vždycky jsem se těšil ráno v sobotu na pohádky a dobrodružné filmy a na ČT1 dávali ráno tohle.....uff to bylo na mě moc. Vůbec nechápu jak to může někdo nazvat rodinný film. Mě to přišel jako psychologický horror :-) Scéna z vyhořelého domu, kdy se hlavní hrdina něčeho vyleká a následně mu vypadají všechny vlasy mě totálně odrovnala. Tvůrci si zde nejspíš hráli s naší dětskou duší, protože když čtu recenze ostatních, jsme na tom všichni úplně stejně. Nejspíš ten pocit neznáma....že nevíme čeho se vlastně hrdina vyděsil a další divné scény jak z nějakého psychologického filmu.......Jak psali někteří z Vás...možná tvůrci tímto "rodinným filmem" testovali dětskou psychiku...Každopádně na mě tento film zanechal silný dojem a troufám si říct, že je jedním z filmů, který si z dětství pamatuje každý kdo ho viděl.


[28] if (16.05.2009, 22:00:46)
Nahodou jsem dnes do vyhledavace zadala indicie, ktere jsem mela dlouho v hlave. Pamatovala jsem si jen kluka, co mu rychle rostou vlasy a obrazy do kterých se dá vstoupit.Vyhodilo me to tady tuto stranku a já jsem z toho ted dost mimo. Zazivam shodne to co tady pisou ostatni. Jsem rocnik 85. Myslela jsem si do dnes, ze zadny takovy film ve skutecnosti nebude a ze to byl jenom nejaky fantazmagoricky sen nebo predstava nebo ... je to vazne neuveritelny :) takovy film by mel zustat nekde v supliku a detem tezce nepristupno.


[29] adu (19.05.2009, 10:40:56) musim rict
ze jsem asi jedna z mala nepostizenych.. jsem rocnik 82 a todle mi nic nerika, nevidela jsem to urcite.. nicmene podle toho jak o tom mluvite, to ani videt nechci :)


[30] Kamcu (10.06.2009, 22:19:16) TEDA !!!
Pridavam sa aj ja !!! Presne take pocity ako vy , som mala aj ja v dectve....len jedno mi bolo jasne ze je to film, ale aj tak som sa bala :-)) no a dneska, neviem preco ale napadlo mi, ze o tom filme prakticky nic neviem, neraz som si na neho spomenula.. hlavne ako chlapec sedel v skole a spoluziak mu strihal vlasy :-)) a ako mohol stupit do obrazu !!! Teda tak je nas tu takych hodne !!


[31] kopr (04.07.2009, 08:43:44)
Tak máte někdo ty titulky? Ročník 79, Arašídovou pomazánkou dodnes psychicky poznamenaný:)


[32] Rygar (16.07.2009, 15:32:59)
jsem ročník 86... až dnes jsem zjistil název filmu, který mi utkvěl v paměti.. jako malý kluk jsem se tohodle počinu bál.. a když to tady čtu, ty samé pocity, tento film by malé dítě vidět rozhodně nemělo! Jinak ve vzpomínkách jsem si vždycky spojil, že se ve vyhořelém domě lekl právě duchů uhořelých bezdomovců. Čeho taky jiného..


[33] (04.08.2009, 02:58:25)
na scénáři se podílel i Vojtěch Jasný!!!WOW


[34] Severina (08.08.2009, 09:05:27)
Pro mě učiněný horor v té době. Vím, že jsem se u toho strašně bála. Taky mi to v hlavě utkvělo. To jak mu vypadaly vlasy, pak mu zas začly růst po té šlichtě... nebo, jak seděl v lavici ve škole a někdo o lavici za ním (kdo to už nevím) mu stříhal vlasy a pak jak vyhazovaly obrovský pytle. A že ho unesl výrobce štětců. Jinak víc si toho nepamatuju, ale dneska jsem si na to vzpomněla a tak si říkám, dnes v době internetu pujde nejít skoro všecko, a googlu stačilo "film rostly vlasy" a už jsem byla tady :D


[35] kik (23.11.2009, 10:49:49)
no... kdo by si to nepamatoval, vždycky mě překvapí, jak na to vždycky někdo zareaguje, když si na to občas vzpomenu a začnu popisovat ty vlasy a jak ho stříhali ve škole... Každej mi vždycky přidá kus děje, ale název filmu neví nikdo... dneska tady na to čučím jak tele na nový vrata, je to síla docela, jak v nás zrovna tenhle film tak zakořenil a stačilo ho vidět jen jednou, a ještě k tomu strašně dávno...


[36] Veronika (04.12.2009, 10:34:36)
Ahoj...když jsem toto našla, rozplakala jsem se...ještě teď mi tečou slzy po tváři..když mi bylo asi 6, viděla jsem tento film a strašně se ho děsila...ptala jsem se staršího bráchy, ale ten mi vždycky říkal, že jsem si to vymyslela. Dnes je mi 23 let a na tento film jsem pořád vzpomínala..nikdy jsem nevěděla, jestli se mi to zdálo, nebo jestli jsem to vážně viděla. Už mi to prostě nedalo a začala jsem hledat..zvláštní je, že mi utkvěl jen kluk, co šel do domu, přišel o vlasy a pak mu zase pořád rostly a rostly a ten fotbalový zápas taky...jde mi mráz po zádech, když si tady vše čtu a nechápu, jak je možné, že jsem našla tolik lidí, co mají úpkně stejné pocity a co je v tom filmu tak zatraceně divného, že mi to doteď nedalo spát..


[37] ADA (07.12.2009, 21:59:26)
He he he... Je to děsivé... Ale dá se s tím žít.


[38] Pete (02.02.2010, 22:41:09)
souhlas s kazdym komentarem. Dnes jsem si ten film nasel a sotva jsem si precetl tyto komentare, tak mi opet prebehl mraz po zadech. P.S. rocnik 84


[39] alef0 (15.02.2010, 15:26:37)
Az vcera som zistil, ze to je Peanut Butter Solution. A tiez som zazil debatu s nahodnym clovekom, ktory to videl pred vekmi, tak ako ja a mal z toho traumu, tak ako ja.

Urcite som si pamatal, ze to bol film, ale tie vlasy a vsetko, cista trauma.

Inak jeden zo spisovatelov bol Vojtech Jasny, asi emigrant.


[40] Roman (23.03.2010, 17:21:46)
No to je síla, jsem ročník 84 a konečně jsem identifikoval film, který si nejasně pamatuju cca 20 let. Protože jsem nevěděl název, nebyl jsem ho schopný najít na čsfd, až jsem na něj náhodou natrefil dnes. Tak nějak jsem si myslel, že to takhle ohromilo jen mně, netušil jsem že je to v tomhle směru takřka celosvětový fenomén.....


[41] Petra (23.04.2010, 11:47:01)
Taky si tenhle film od dětství neustále vybavuju asi na něj budu muset po letech kouknout znovu. Taky jsem nevěděla název a dneska jsem náhodou narazila na tuhle stránku


[42] (16.05.2010, 18:59:29)
Už pár let se snažím přijít na název tohoto filmu... :) ..Děkuji!!!!!!!!!!!!!!!!


[43] Monča (20.06.2010, 17:57:29)
tak tohle je vážně moc, jsem ročník 89 a taky jsem ho viděla když mi bylo asi tak 9 let zhruba. Dávali to jako pohádku odpoledne v televizi, a prostě to jak tomu klukovi vypadaly všechny vlasy, strašidelný dům, pak jak mu vlasy začly znovu růst. Ten film ve mě zanechal nějakou stopu až dodnes. Žádný film si nevybavuju tak živě jako právě tento. Přitom když se na něj podívám zpětně po letech tak mi nepříjde nijak zvláštní, ale jako malá jsem z něj byla vážně vedle. Myslela jsem si že jsem jediná ale jak vidím tak vůbec ne. Je to neskutečný kolik lidí tu má stejné pocity


[44] Eliška - WWW (20.06.2010, 23:45:47)
ahoj. tady je film on-line. je fakt, že když jsem se na to podívala nedávno po těch letech, tak mě už nevyděsil. jen při některých inkriminovaných scénách se mi vybavil ten pocit hrůzy. ale ani jako dospělá ten film nepodceňuju. děj je hodně divný. ten člověk, co to vymyslel, si musel moc dobře pamatovat na děsy v zákoutí dětské duše. a když si představím ty rodiče, kteří nás k tomu posadili a vůbec netušili, co vlastně prožíváme za drama :)
no a jedním z hlavních klíčů, proč to bylo tak děsivé, je bezpochyby i hudba, která je dost psycho.
určitě se na to podívejte znovu. já jsem se bála, že když to teď zase shlédnu, tak zjistím, že je to blbost a to děsivé kouzlo se vytratí. ale dobrý, stále je tam :)


[45] Honza -Mail (26.06.2010, 17:40:45)
Lol, na tenhle film si pamatuju celej život. Jen jsem si pořád nemohl vzpomenout a už jsem ho nikdy než v dětství neviděl. Akorát poslední dobou jsem na něj začal myslet víc než kdy jindy a dneska jsem do google zadal: nekontrolovatelný růst vlasů štětec a našlo to tuto sránku. Mazec. Ten film je vážně divná věc. Taky si pamatuju, že si v tom filmu lepidlem lepil nejprve paruku na hlavu :). A jednu dobu jsem si taky říkal, jestli to byl vůbec film, co jsem viděl, něbo nějaký sen....


[46] Zuzka (12.08.2010, 00:35:53)
Tak to je, prosím pěkně, nářez! Film jsem viděla jako malá holka a měla z něho dlouhodobě noční můry! Nic ponurejšího a strašidelnějšího jsem do té doby neviděla! (Ono to možná zas tak ponurý není, ale vysvětlete to malýmu dítěti!)Pak jsem na film zapomněla a přidala se do seznamu lidí, kteří si mysleli, že je to jen výplod fantazie. Teď jsem to hodila do "gůglu" a vypadne mi tohle - seznam lidí se stejným zážitkem! Neuvěřitelný! Snad se mi poštěstí to znovu vidět a snad už to na mě nebude mít takovej dopad! :)


[47] Bara13 (13.08.2010, 00:42:40)
No co dodat? Dneska u vínka s přítelem jsem už ani nevím jak přisly na tenhle film a už se asi opakuju, že jsem si myslela ze to je moje osobní noční můra...tvrdila jsem mu, že to není možný! sedla jsem hned k notesoj a zadala štetec z vlasů a vyjelo mi to hned! Už to sosám, ale bez titluků...Neříkejte mi, že tu není jediný pamětnk co by je uměl udělat?


[48] Gong -Mail (29.08.2010, 21:43:56)
Super, nebudu se (vás) opakovat, cejtim s váma a i spousta mojich známých, který by se na to rádi podívali znovu.. jen mi nejde do hlavy, teď když už vim, že to neni jen výplod mojí fantazie, jaktože to nikde neni ke stažení, když to bylo nadabovaný?! A nebo aspoň ty zatracený titulky!!! je to smutné hledal jsem snad už všude.. kdybyste někdo oněčěm věděl písnete pls na email: josefgblazek@email.cz předem děkuji..P.S.: ročník 89 :))


[49] WEREWOLF_911 -Mail - WWW (08.09.2010, 21:06:02)
totálně psychedelickej zážitek to tady číst. celý roky vůbec nic a najednou pár dní zpátky mě vlezl na mozek kluk s dlouhým páčem jak se někde schovává před větrem a ta myšlenka na to nešla nijak zahnat až sem dneska dostal nutkání to vygooglit a to mě přivedlo sem a já čumim jak blázen, on je to film. jenom mě docela mrzí že s toho nemám takový zážitky jako většina z vás, asi jsem to tenkrát moc nesledoval. I když těch několik dní těď bylo celkem psycho, taková mrazivá vzpomínka odnikud, jeden nevěděl co si o tom myslet. hmmm že by opravdu nějakej experiment? :D 1986


[50] Fentulka (21.09.2010, 12:04:30)
Díííkyyy!!! Celou dobu hledám, jak se ten film jmenuje!!! A konečně!!!
Scéna s dorůstajícími vlasy je vodítko, díky kterému jsem na netu konečně narazila na tuto stránku! Taky si to pamatuju z dětství (jako Evil Dead - kniha mrtvých, useknutá ruka, zavřený poklop do sklepa :oD), viděla jsem to tak jednou a utkvělo to ve mně jako "pocit"... Vstupování do obrazu, stříhání vlasů... Brrr... Jdu hledat a stahovat!!;o)
Vzůru na horory!!! Jsem ráda, že je nás tolik...


[51] Lucie -Mail (01.10.2010, 17:27:17)
Ahoj, tak z toho co tu čtu mi běhá mráz po zádech. naprosto stejné zkušenosti, film jsem viděla jednou, jako malá a od té doby jsem na něj nezapomněla, akorát jsem si nepamatovala jak se to jmenuje.Dnes mě napadlo zapátrat a našla jsem tyhle stránky... opravdu síla...čas od času se mi vybaví ty rychle rostoucí vlasy, ten dům, a štětce...nevím proč. Jo, jsem ročník 85. A S TÍM HROMADNÝM SRAZEM JAK TU NĚKDO PSAL TO VŮBEC NENÍ ŠPATNÝ NÁPAD:o) MYSLÍM, ŽE BYSME BYLI PRVNÍ V TOMTO SMĚRU A NAPROSTO ORIGINÁLNÍ


[52] Michal -Mail (13.10.2010, 10:48:07)
Zrovna psala kamarádka na face, že to shání. Kouknu co to vlastně chce za film a všechno se mi to vybavilo tak jak tady všichni píší. Já jsem ročník 83, no masakr. Už mám staženo a o víkendu si oživím vzpomínky. Snad to ve mě nenechá hlubší trauma :) :)


[53] Lenka (03.11.2010, 00:24:57)
Prosim prosim, stale nic nove s titulkami?


[54] Kamcu -Mail (05.11.2010, 20:47:39)
ahojte, viem, ze to nie je k teme, ale pomohlo by mi , keby si aspon niekto spomenul na jeden serial, bol o chalanovi, ktory kreslil komixi a nakreslil si raz jednu potavicku, ktora ozila, bol to taky kresleny panacik, blond vlasy, dlha ofina, cervene tricko, modre jeansy a velke biele tenisky... strasne sa mi to pacilo... ale nikde som to nemohla najst, a ten nazov si nepamatam, zda sa mi vsak, ze to bol kanadsky serial... podobne som hladala aj tento film, az kym som nenarazila na tuto stranku... dakujem za pomoc :-)


[55] Soňa -Mail (20.11.2010, 10:21:14)
Také sháním titulky:-). Neví někdo?


[56] ADA (20.11.2010, 10:34:30)
šprtejte angličtinu


[57] jan mrzena -Mail (27.03.2011, 23:07:27)
neuveritelny:))))diky!!!! jako bych to napsal ja, je to presne mymi slovy, ja vedel, ze ten film je skutecny:)


[58] Lucille -Mail (02.06.2011, 14:22:36)
Ahooj přidávám se do řady poznamenaných :) je to uplně neuvěřitelný.. asi přes 5 let tenhle film hledám a nemohla jsem ho nikde najít, jsem roční 89 a pamatuju si celý život scénu s fotbalem, jak mu uletěla paruka a potom tu scénu kdy byla vichřice a vlasy se mu zaplétaly do křoví.. nic víc, ani to na mě nepůsovilo jako horor, ale byla jsem tím celý život poznamenaná :) a autor přesně vystihl moje pocity :D je to hustý, nic takhle podivnýho se mi nikdy nestalo..


[59] aduška -Mail - WWW (14.09.2011, 18:49:35)
ahoj,taky mám stejné pocity z toho filmu,scháním titulky už pěkně dlouho,prosím nevíte někdo??nevím proč mě ten film stále tak zvláštně přitahuje,kdyžtak pište na e-mail:ada.dvorakova2@seznam.cz


[60] Veruu (09.10.2011, 09:21:22)
Budu se opakovat, ale taky jsem si myslela ze se mi to jen zdálo, nebyla jsem si jistá jestli to byl film nebo sen. Mně utkvělo to stříhání vlasů ve škole a myslím, že tam bylo i to, že když někdo spí, tak neslyší bouchání skříní. Vybavuje se mi tenhle film (sen) dost často.


[61] Veruu (09.10.2011, 09:31:20)
Ještě mě ale trápí jeden film - asi to nebylo v tomhle, nevím... ale byl tam nějaký kluk, který nosil rukavice, protože dával elektrické rány ostatním dětem. Nevíte co to bylo za film???


[62] Ivana -Mail (12.12.2011, 23:22:50)
tak dům plný strachu jsem viděla taky jako malá pak se mi vybavil asi po 15 letech a na internetu jsem začala pátrat, jestli ho nenajdu...docela jsem koukala kolik lidí ten film zná, myslela jsem že jsem to jen já a pár filmových nadšenců...pak se mi vybavil ten druhý film, právě o chlapci který uměl dávat elektr. šoky a proto musel nosit rukavice...hooodně dlouho jsem ho hledala a tady je název "Wonder boy" v češtině "Kosmický syn bej bej"


[63] tatinek a maminka (29.01.2012, 08:53:31)
je to halda !


[64] -Mail (30.01.2012, 01:22:56)
Jo ja to viděl. Hlavně ten strašidelnej obraz.



Díky za komentář, bejby...
jméno/name:
e-mail:
www:
text: